Photobucket

Isnin, 19 September 2016

Jadual Oh Jadual

Zaman universiti tidak sama seperti zaman persekolah mahupun matrikulasi. Di universiti, banyak perkara yang perlu uruskan sendiri salah satunya ialah pengurusan jadual waktu kelas.. Kalau di sekolah dahulu, setiap murid akan dapat jadual waktu kelas yang telah disediakan oleh pihak sekolah. Tetapi di universiti, semuanya kena susun sendiri.

Daftar kursus tidaklah semudah yang disangka kerana setiap kelas mempunyai kuota tertentu,bak kata orang siapa cepat dia dapat. Tepat jam 12.00am pada 5 September 2016, aku log masuk untuk daftar kursus, sedihnya, laman web tidak dapat dicapai. Pada malam tu, aku tidak dapat tidur dengan nyenyaknya kerana asyik terjaga untuk cek laman web sama ada boleh buka ataupun tidak.

Akhirnya, sekitar jam 6am, baru aku boleh mendaftar. Dalam keadaan mengantuk dan tidak begitu segar, aku berjaya untuk susun jadual dan inilah hasilnya:

Inilah jadual waktu kelasku pada Semester 1.


Setakat ini, aku berpuas hati dengan jadual yang aku susun.. Semoga aku dapat mengurus masa dengan baik.. :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan