Photobucket

Ahad, 18 September 2016

8 OGOS 2016

4 bulan aku merehatkan diri setelah menamatkan pengajianku di peringkat matrikulasi iaitu di Kolej Matrikulasi Selangor pada 26 April 2016. Begitu banyak kenangan manisku selama 10 bulan di matrik sehingga menyebabkan aku sukar untuk menerima bahawa zaman matrik telah pun tamat. Namun, apakan daya, perjuangan untuk meraih cita-cita harus diteruskan. 

Boleh dikatakan selama 4 bulan aku hanya menghabiskan masa aku di rumah dan tidak bekerja seperti rakan-rakan seperjuangan ku yang lain. Hampir setiap hari aku memikirkan hala tuju ku yang seterusnya. Aku benar-benar tidak sabar untuk menantikan tarikh keputusan UPU diumumkan terutama berharap agar aku dapat sambung belajar ke peringkat Ijazah Sarjana Muda di univeriti pilihan pertama aku. Bagi aku, menunggu keputusan UPU saat memeritkan. Haihh..

Akhirnya, tiba juga tarikh 8 Ogos 2016, iaitu tarikh keputusan UPU diumumkan, hari yang sangat-sangat mendebarkan terutama minit-minit terakhir sebelum jam 12 tengahari. Tepat jam 12 tengahari, aku berjaya log masuk ke laman sesawang UPU DAN KEPUTUSANNYA IALAH......

Alhamdulillah, perasaan gembira yang tidak terkata, terlalu bersyukur kerana IMPIAN KU TELAH TERCAPAI... ALHAMDULILLAH.. 

Di manakah universiti yang pihak UPU tawarkan untukku?? Nantikan di artikle yang seterusnya...





Tiada ulasan:

Catat Ulasan