Photobucket

Rabu, 7 Disember 2016

KISAH KARNIVAL MIKROEKONOMI

Hari ini, ingin aku kongsikan mengenai karnival mikroekonomi. Macam-macam perkara yang berlaku, penuh dengan suka dan duka tetapi kebanyakkannya ialah kisah bahagia.

Sekitar 4.30 am, aku melelapkan mata setelah menyiapkan video utk persembahan pada hari karnival tersebut. Video apa??? Kisahnya begini, pada malam sebelum kejadian, kumpulan aku telah terpilih untuk masuk ke pusingan akhir. Perkara ini, kumpulan ku memang tidak menduga, kami tidak mengharapkan ke pusingan akhir, sekadar lakukan yang terbaik untuk dibentangkan dalam kelas sahaja. Tapi, kalau dah rezeki tidak ke mana. Apabila kumpulan ku telah terpilih untuk ke pusingan akhir, kami perlu mengedit kembali video tersebut untuk penambahbaikkan dari segi masa dan sebagainya. Itulah sebabnya kenapa aku tidur lambat. Pada jam 6 am lebih, aku bangun dan bersiap sekemas mungkin.

Pelbagai aktiviti yang yang dianjurkan pada hari karnival tersebut, selain daripada pembentangan daripada kumpulan yang terpilih untuk masuk ke pusingan akhir, juga ada forum karnival mikroekonomi serta jual-jualan sekitar di hadapan dewan kuliah FEP. Pada awalnya, aku bersama dua orang lagi sahabat telah pun menyewa tapak pada hari tersebut untuk kami membuat jualan. Namun, kami terpaksa membatalkannya pada saat akhir kerana di rumah rakan ku mengalami gangguan bekalan air, jadi ibunya tidak dapat menyediakan makanan untuk jualan kami. Tidak mengapalah, mungkin tiada rezeki kami untuk berniaga.

1pm- Kumpulan aku ke kaunter pendafatarn untuk mendaftarkan diri ke karnival tersebut. Tiba-tiba ada sesuatu perkara yang mengejutkan kami..... Video kami..... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan