Photobucket

Ahad, 4 Disember 2016

Bengkel Photoshop: Resume

Aku memegang AJK Pendaftaran bagi bengkel photoshop ini. Walaupun hanya memegang jawatan sebagai ajk biasa je, tetapi banyak ilmu baru yang telah ku pelajari serta pengalaman baru yang ku dapat.

Perkara yang amat aku gembira ialah aku dapat belajar perkara asas mengenai aplikasi Photoshop. Semenjak dua menjak ni, aku ada jugalah belajar mengenai Photoshop tetapi hanya melalui Youtube sahaja, jadi tidak begitu faham. Tetapi, semasa bengkel photoshop ini, aku dapatlah belajar perkara asas dengan lebih jelas sbb nak edit photoshop ni, papan kekunci memainkan peranan yang penting juga. Contohnya, kalau nak edit saiz gambar, kena tekan ctrl T, hah gitulah. banyak lagi perkara yang harus aku teroka mengenai aplikasi ini. Semoga suatu hari nanti aku berjaya menjadi seorang pakar dalam multimedia untuk dijadikan sebagai kerjaya sampingan serta menambahkan lagi kemahiran dalam diri.

Ohya, tajuk mengenai Bengkel Photoshop: Resume, lupa pula nak cerita pasal resume. Secara umumnya, hampir semua orang tahu apa itu resume kan?? tetapi tidak semua yang tahu apa perkara penting yang perlu ada dalam resume. Hah, akan aku kongsikan di post seterusnya.. Sebabb apa??  sebab tadi masa penceramah menerangkan perkara yang penting yang perlu ada dalam resume, aku berada di luar dewan untuk urusan pendaftaran peserta yang datang lewat. Sekitar jam 11am, aku tutup kaunter pendaftaran, selepas itu barulah aku sertai program ini bersama peserta yang lain juga.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan