Photobucket

Rabu, 9 November 2016

UNI CLEAN

Hari ini merupakan mesyuarat kali pertama bagi Jawatankuasa Uni Clean iaitu di Bilik Gerakan HEPA(Pusanika aras 6). Sejujurnya aku amat berdebar untuk pergi ke mesyuarat ini kerana program ini dibawah MPP, jadi mesti ramai senior, tambahan pula, kawan karib ku, Elysha tidak dapat menghadirkan diri kerana ada kelas citra. Jadi, terpaksalah aku pergi seorang diri. Setelah sampai, alhamdulillah, aku dapat menyuaikan diri dan ajk program ini juga semuanya peramah dan baik-baik belaka. Aku memegang jawatan bahagian Publisiti dan Media. Hah, aku memang minat dalam bidang ini walaupun masih belum mahir dalam mengedit video dan gambar. Tapi, kenapa aku masih pilih jawatan bahagian Publisiti dan media kalau aku tidak mahir lagi. Sebab, aku nak gunakan peluang ini untuk aku belajar dan tambah kemahiran dalam diri, biarpun susah, asalkan aku dapat ilmu baru sekaligus aku dapat penuhi minat terdapat dunia multimedia ini. Sebenarnya, aku lebih suka edit video berbanding gambar. Kadang-kadang aku mudah tersentuh atau menangis dengan hanya melihat video teaser ataupun trailer disebabkan latar belakang muzik video tersebut terutama muzik yang epik atau yang membakar semangat.

Program ini adalah salah satu usaha UKM untuk menjadi sebuah universiti yang lestari. Program ini mengenai apa sebenarnya?? Mesti anda tertanya-tanyakan? Matlamat utama Uni Clean ialah sifar plastik bag, penanaman semula pokok dan juga penambahan bilangan tong sampah. Hah, untuk tahu lebih lanjut kenalah datang pada 25 November 2016 iaitu majlis perasmian bagi program ini. Jumpa anda di sana.. :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan