Photobucket

Selasa, 29 November 2016

Kelas Tusyen Permata Negara

Setelah berbincang bersama felo dan ahli kumpulan, kami membuat keputusan untuk membuka kelas tusyen secara percuma bagi subjek Matematik dan Bahasa Inggeris kepada pelajar yang tidak mahir dalam subjek tersebut dan terdiri daripada keluarga yang susah.

Setelah berminggu-minggu selepas perjumpaan kali kedua iaitu pada 4/11/216, Jumaat(25 Nov) kami putuskan untuk pergi pada 3 dan 4 Disember 2016. Kami bukan sengaja untuk melambat-lambatkan, tetapi hanya tarikh ini sahaja yang kami free. Untuk pengetahuan anda, ahli kumpulan saya ialah 14 org iaitu tambah 4 org ahli baru. Yeahhh. Lagi meriah kumpulan kami. Haha..  Setakat ini, kami rancang untuk belajar dan juga bermain, iaitu, pada hari Sabtu(3 Dis) ialah belajar dan sedikit permainan yang berkaitan dengan pembelajaran. Pada hari Ahad pula ialah bermain sepenuhnya. 

Masalah kami sekarang ialah lokasi sahaja. Beberapa ahli kumpulan kami, telah membuat survey sekitar Bangi. Alhamdulillah, kami telah mendapat kerjasama dengan sebuah kampung di kawasan Bangi. Hanya tinggal menunggu respon jumlah pelajar yg boleh sertai sahaja.

Namun, berita sedihnya ialah pada hari ini, baru seorang pelajar yang respon untuk sertai kerana kebanyakkan pelajar sudah ada program bersama keluarga, maklumlah cuti sekolah sudah pun bermula.. Jadi, apakah projek yang bakal kami lakukan??? Nantikan....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan