Photobucket

Khamis, 6 Oktober 2016

CITRA SUKARELAWAN SOSIAL

Bagi semester ini, aku juga mengambil subjek citra sukarelawan sosial. Kelas citra ini adalah dibawah pimpinan kolej kediaman aku. Pada pendapat aku, kelas citra yang ditubuhkan oleh kolej kediaman aku sangat bagus, kerana kolej aku jauh dari fakulti dan sebagainya, jadi bila ada kelas kenalah naik bas, tetapi untuk kelas citra kolej ni, kelasnya di kolej ku sendiri, jadi mudah untuk kami.

Subjek ini juga tidaklah membebankan malah melatih pelajar untuk tingkatkan kemahiran softskill. Tugasan yang kami dapat ialah, kami perlu lakukan apa2 jenis projek kesukarelawan. Ohya, untuk pengetahuan semua, projek ini secara berkumpulan, jadi tidaklah sukar. Tetapi, sebelum buat projek tersebut, kami perlu kenal pasti apa masalah yang timbul dan apa yang kami akan cuba selesai. Contohnya, sekiranya pelajar mempunyai kemahiran dalam bidang perniagaan, mereka boleh membantu peniaga-peniaga kecil diluar sana dengan membantu mereka dalam meningkatkan hasil jualan. Kadang kala, produk yang mereka hasilkan sangat bagus, tetapi dari segi promosi yang mereka kurang mahir. Jadi, inilah peluang pelajar yang berkemahiran dari segi promosi untuk membantu mereka..

Ahli kumpulan aku seramai 10 orang. Apakah projek yang akan kami lakukan??? Nantikan post yang akan datang kerana buat masa kini, kumpulan saya masih belum fikirkan lagi..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan